Quick fake news replication in the blogosphere using simple and clean illustration

Here is the well-documented story of  « Nissan’s Paramagnetic paint », a totally made-up news  claiming that the  franco-japanese car maker was involved in color-changing paint developpment. Mixing the picture of a new product, the GT-R, with some made-up effects and the past announcement of a scratch resilient paint, a bunch of « pro » bloggers embarked in replicating a hoax. The news lasted more than three days without being challenged. If it is bad for the bloggers journalistic credibility, it certainly delivers a nice insight to the chemical industry about a market in demand. I may add that the trend certainly has to do with video games car color selection processes.

0 Responses to “Quick fake news replication in the blogosphere using simple and clean illustration”



  1. Laisser un commentaire

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s





%d blogueurs aiment cette page :